L'aprenentatge cooperatiu en les matemàtiques
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2017-05Resumen
En aquesta investigació educativa es fa un anàlisi qualitatiu d’un estudi de cas en base a la funcionalitat del treball cooperatiu en l’àrea de matemàtiques. En aquest estudi s’analitzen dues sessions on alumnes de 2n de Primària duen a terme activitats d’aprenentatge mitjançant l’estratègia cooperativa 1-2-4. Més concretament, les finalitats d’aquesta recerca es centren en comprovar la funció de l’estratègia 1-2-4 en l’aprenentatge de continguts estadístics i geomètrics a partir de la resolució de problemes matemàtics. Així doncs, es fa especial èmfasi als anàlisis de les preguntes obertes i tancades a través de les diferents agrupacions que comporta l’aplicació de l’estratègia 1-2-4. Els resultats d’aquesta recerca evidencien que el treball cooperatiu pot resultar útil com a eina per aprendre altres continguts.
This educational research is a qualitative analysis of a case study based on the functionality of cooperative work in the area of mathematics. We analyzed two sessions where students of 2nd Primary learning activities carried out by the cooperative strategy called 1-2-4. More specifically, the purpose of this research focus on checking the function of the 1-2-4 strategy in learning content of geometry and statistics from solving mathematical problems. So a special emphasis on analysis of the open and closed questions through the different groups involved in the implementation of the 1-2-4 strategy. The results of this research show that the cooperative work can be useful as a tool for learning other content.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Matemàtica -- Ensenyament
Aprenentatge
Páginas
61 p.
Nota
Curs 2016-2017
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats