Anàlisi de les estratègies de càlcul mental que utilitzen els alumnes a l'hora de resoldre càlculs de suma, resta, multiplicació i divisió
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2017-09Resum
La present recerca té com a finalitat identificar com calculen mentalment nens i nenes de 6è d’Educació Primària d’una escola pública de Catalunya que no se’ls ha ensenyat, des de l’escola, l’algoritme tradicional per resoldre càlculs. Per aconseguir aquest propòsit s’ha analitzat detalladament les estratègies emprades pels alumnes a l’hora de resoldre mentalment operacions de suma, resta, multiplicació i divisió. La metodologia utilitzada ha sigut majoritàriament qualitativa tot i que també s’han analitzat dades quantitativament.
S’han obtingut dades a través de gravacions on els alumnes resolen els càlculs proposats a partir d’un qüestionari oral.
A partir dels resultats obtinguts s’ha determinat que la gran majoria dels alumnes realitzen càlculs mitjançant estratègies diverses de càlcul mental i tenen l'habilitat d'argumentar i justificar la metodologia utilitzada per resoldre'ls.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Tutor/a: Isabel Sellas i Ayats
Llengua
Català
Paraules clau
Càlcul mental
Escolars
Algorismes
Estratègies d'aprenentatge
Pàgines
96 p.
Nota
Curs 2016-2017
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats