L'acció i la reflexió pedagògiques. Entre la permanència i el canvi.
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2016ISSN
0214-7351
Resum
Els cinquanta números de Temps d’Educació són un motiu per a repensar el sentit de la reflexió pedagògica, avui. Com ho són el set-cents anys de la mort de Ramon Llull o els cent anys de la publicació de Democràcia i Educació de John Dewey. Els canvis socials, culturals i econòmics modifiquen parcialment les funcions, les finalitats i el funcionament de les institucions educatives. Davant d’aquest fet, inherent a la pròpia història d’aquestes institucions, de l’escola a la universitat, es fa necessari que la reflexió i l’acció pedagògiques afrontin les noves pressions que afecten la vida acadèmica des de l’assumpció d’una autonomia intel·lectual que permetin interpretar els mecanismes que condicionen l’educació contemporània i que aportin un coneixement que ajudi a millorar-la.
Tipus de document
Article
Llengua
Català
Paraules clau
Canvi social
Pedagogia
Cultura
Educació
Pàgines
9 p.
Publicat per
Universitat de Barcelona
Citació
Tort Bardolet A. (2015). L'acció i la reflexió pedagògiques. Entre la permanència i el canvi. Temps d'Educació, (50), 41-49.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1389]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/