La pràctica del Mindfulness com a estratègia de regulació de l’estrès acadèmic: una intervenció breu per a estudiants universitaris
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2018-05-14Resumen
Diversos estudis evidencien la presència de nivells preocupants d’estrès acadèmic entre els estudi-ants universitaris, sobretot entre aquells que es troben als primers cursos, una situació que provoca un impacte sobre la salut i el rendiment dels que ho pateixen. Es proposa una intervenció basada en la pràctica breu de la tècnica del mindfulness com a estratègia de regulació de l’estrès acadèmic i de l’ansietat resultant. A partir d’una investigació quasi-experimental amb mesures pre-post amb un grup control no equivalent i una mostra de 38 estudiants del primer curs del Grau en Psicologia de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, es dissenya, implementa i avalua una intervenció breu basada en sis sessions de 10 minuts de pràctica formal avaluada amb el test STAI. La intervenció resulta amb una disminució de l’ansietat estat en els estudiants del grup experimental i un augment en els del grup control, així com una disminució de l’ansietat tret en ambdós grups. Tot i que els resultats han estat en la línia esperada, aquests no han estat significatius, representant una moderada eficàcia del programa. Un altre resultat ha estat que la majoria dels participants es troben d’entrada en un rang d’ansietat moderat disminuint després del programa. Amb tot, s’evidencia la necessitat exposada per altres autors de seguir investigant entorn els programes breus de mindful-ness per a determinar la seva eficàcia.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Estrès
Estudiants universitaris
Ansietat
Teràpia cognitiva basada en l'atenció plena
Páginas
52 p.
Nota
Curs 2017-2018
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Psicologia [196]
Derechos
Tots els drets reservats