Avaluació de l’estat actual de les danses tradicionals catalanes a l’escola
Author
Other authors
Publication date
2018-05-14Abstract
La pràctica de la dansa tradicional durant l’etapa d’educació primària intervé directament en el desenvolupament integral de cada infant. El fet de dansar aporta múltiples aplicacions pedagògiques en diversos aspectes: musical, psicomotriu, creatiu i social. Aquest Treball de Final de Grau en Mestre d’Educació Primària, doncs, té com a objectiu el fet de determinar, d’una manera aproximada, el valor de l’estat actual en què es troben les danses tradicionals catalanes a l’escola tot explorant-ne la potencialitat com a instrument educatiu d’aprenentatge.
Per tant, es vol contrastar; per una banda, quin és l’estat actual de les danses i les danses tradicionals a l’escola i, d’altra banda, saber quines línies de treball es poden portar a terme per impulsar una nova divulgació amb caràcter innovador ja que actualment, per raons principalment històriques, la societat els atribueix poca importància o semblen antiquades per a la contemporaneïtat. Per fer-ho, s’han recollit i tractat dades a través de qüestionaris i entrevistes a persones actives i involucrades directament en la docència i les danses tradicionals en sí.
Traditional dance practice during primary school takes part directly in each child’s comprehensive development. Dancing highly puts in numerous pedagogical aspects: musical, psychomotor, creative and social. The aim of this Teacher of Primary Education Degree Final Work is to determine, in an approximate way, the actual state of the art in which we encounter Catalan traditional dances whilst exploring their potential as a learning tool.
Therefore, on the one hand the Final Work aims to check the current state of dances and traditional dances at school, and on the other hand aims at knowing which work lines might be taken into consideration with the purpose of motivating new divulgation methods with an innovative nature, as nowadays society gives them little relevance or seem outdated for contemporaneous parameters. To do so, data has been gathered and treated through questionnaires and interviews with people who are active and directly involved into teaching and traditional dances in itself.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Danses populars i nacionals -- Catalunya
Educació primària
Pages
60 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats