The role of pronunciation in Very Young Learners' classes. Teachers' beliefs and concerns.
Author
Other authors
Publication date
2018-05Abstract
Pronunciation teaching has always been a neglected aspect in Foreign Language classrooms. Even though, according to the current literature, it seems to be an essential aspect especially with Young Learners. Moreover, intelligibility has become an important component to achieve effective communication, but difficult to assess. The aim of this study is to examine the beliefs and concerns of Non-native English Teachers towards English pronunciation instruction to Very Young Learners practices. In order to do so, teachers’ perceptions have been analysed and discussed, as well as methodological approaches.
L’ensenyament de la pronunciació ha estat sempre un aspecte descuidat a les aules de Llengua Estrangera. Tot i així, d’acord amb la literatura actual, sembla ser un aspecte essencial especialment amb els alumnes més joves. A més, la intel·ligibilitat s’ha convertit en un component important per aconseguir una comunicació efectiva, però difícil d’avaluar. L’objectiu d’aquest estudi és examinar les creences i inquietuds dels mestres d’anglès no nadius cap a l’ensenyament de la pronunciació durant les pràctiques amb aprenents molt joves. Per tal de dur-ho a terme, s’han analitzat i discutit les percepcions, així com també els enfocaments metodològics.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Anglès -- Pronunciació
Anglès -- Ensenyament
Llenguatge i llengües -- Ensenyament
Pages
79 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/