The strategies and techniques used by the staff of Jakeman Nursery School to teach English to children with English as an additional language (EAL)
Author
Other authors
Publication date
2018-05Abstract
Cultural diversity is now a reality in most schools, and having the tools to attend children’s needs irrespective of their mother tongue is essential if we want to ensure the acquisition of language skills. Jakeman Nursery School, Birmingham, UK, the location of the study, has a long history of working with children that have English as an Additional Language (EAL), which means children that learn English in addition to their first language. The investigation of the strategies and resources the school uses is the basis of this study. Four data collection instruments were used and analysed using a qualitative and interpretative paradigm: a review of school documents, a field diary, 18 structured observations, and 5 interviews. The staff of Jakeman Nursery School use a variety of non-verbal communication strategies to reinforce oral messages and they offer a wide range of experiences where, thanks to social interaction and the teacher’s role, language development is promoted.
La diversitat cultural és una realitat a la majoria de les escoles, i tenir les eines per atendre les necessitats dels infants, independentment de la seva llengua materna, és essencial si volem assegurar l’adquisició de la llegua. Aquest estudi s’ha dut a terme a l’escola Jakeman Nursery School, Birmingham, Regne Unit, la qual té una llarga història a l’hora de treballar amb nens i nenes que tenen l’Anglès com a Llengua Addicional (ALA). Així doncs, la investigació de les estratègies i recursos que l’escola utilitza és la base d’aquest estudi. Es van emprar quatre instruments per recollir les dades i analitzar-les utilitzant un paradigma interpretatiu i qualitatiu: revisió de documents de l’escola, un diari de camp, 18 observacions estructurades, i 5 entrevistes. Podríem concloure, doncs, que el personal de Jakeman Nursery School utilitza diverses estratègies de comunicació no verbal per reforçar els missatges orals, i ofereix una gran varietat d’experiències on, gràcies a la interacció social entre infants i el rol del mestre, es promou el desenvolupament de la llengua Anglesa.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Anglès -- Ensenyament
Llengua segona -- Adquisició
Pages
127 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats