L’activitat científica autèntica en l’observació Decroly, des d’una perspectiva pedagògica de l’aprenentatge de les ciències
Author
Other authors
Publication date
2018-09Abstract
Aquest treball pretén determinar la validesa d’un mètode actiu amb més de 100 anys de recorregut en l’ensenyament i aprenentatge de les ciències. A partir del context actual, la recerca s’estructura des d’una perspectiva pedagògica per fer possible l’anàlisi de l’observació Decroly com a eina específica per a l’aprenentatge de les ciències en un mètode global, on totes les àrees sempre estan interrelacionades. El resultat de la recerca aboca no només que el mètode és encara vàlid, sinó que convida els alumnes a pensar, a més de fer. No obstant això, per ser fidels al seu creador que considerava que l’escola està sempre en continua evolució, l’hem d’adaptar a les últimes innovacions per inscriure l’observació en una activitat científica autèntica. Si la innovació és desitjable, també és cert que pot trobar en el mètode Decroly tot l’espai requerit.
This work aims to determine the validity of an active method with more than one hundred years in the teaching and learning of sciences. From the current context, the research is structured from a pedagogical perspective to make possible the analysis of Decroly observation as a specific tool for the learning of the sciences in a global method, where all areas are always interrelated. The result of the research shows not only that the method is still valid, but also invites students to think, in addition to doing. However, to be faithful to its creator, who considered that the school is always in constant evolution, we have to adapt it to the latest innovations to register the observation as an authentic scientific activity. If innovation is desirable, it is also true that it can find in Decroly method all the space required.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Jordi Martí i Feixa
Language
Catalan
Keywords
Ciència -- Ensenyament primari
Decroly, Mètode
Pages
92 p.
Note
Curs 2018-2019
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats