The Effects of Teaching Cultural Elements of the English Speaking Countries on a Foreign Language Classroom
Author
Other authors
Publication date
2018-05Abstract
Teaching cultural elements of the English speaking countries in a foreign language context has not
received much attention since the majority of EFL classes prioritise the acquisition of the traditional
four skills. However, in the field of field of linguistics and sociolinguists, there seems to be a growing
awareness of the fact that mastering the cultural competency of a language is a central requirement
to communicate effectively in any language. Besides, research has found evidence to support the
positive effects of implementing cultural elements of the English speaking countries. In this regard,
the present experimental study not only attempts to explore whether a culturally-based teaching
has an effect on the language learning of those learning English, but also discover the attitudes and
beliefs of some EFL teachers and children in relation to the importance given to the target culture in
the EFL classes and how it could be taught. A group of 25 children aged ten and eleven-year-old from
a primary school and a group of 10 EFL teacher from different centres were recruited for this study.
Exposing an English speaking country to the 5th grade group during 10 sessions and giving different
questionnaires, quizzes and a test was the practice used to analyse both the benefits that a
culturally-based teaching might have and the importance given to the target culture. Results of the
present study show that providing students with cultural elements of the English speaking countries
results in learners being more motivated, attentive, open-minded, curious and cosmopolitan.
Ensenyar aspectes culturals dels països de parla anglesa no és molt freqüent a les classes d’anglès
d’avui en dia, ja que la majoria d’elles prioritzen l’ensenyament aprenentatge de les 4 habilitats
tradicionals. Això no obstant, des de l’àmbit de lingüística i sociolingüística, es vol conscienciar a les
persones que per comunicar-se de manera correcta amb una llengua es necessita conèixer la cultura
del seu idioma. Per canviar-ne la imatge i donar més importància a l’ensenyament de la cultura dels
països de parla anglesa, diversos treballs de recerca dels últims anys han afegit que pot aportar
beneficis si s’implementés. Per aquest motiu, l’objectiu d’aquest estudi no és sols observar si
ensenyar aspectes culturals dels països de parla anglesa pot aportar beneficis a aquells qui
l’estudien, sinó també conèixer quina opinió en tenen alumnes i docents sobre el paper de la cultura
i com s’hauria d’ensenyar. 25 nens d’uns 10-11 anys d’una escola, així com 10 docents d’anglès de
diverses centres han participat en aquest projecte amb la finalitat d’analitzar la importància que té la
cultura dels països de parla anglesa, així com els avantatges que pot tenir una instrucció d’aquest
tipus. A banda de la instrucció que han rebut els alumnes, també s’ha fet servir qüestionaris, quizzes
i una prova per poder recollir informació i acabar concloent que l’ensenyament d’aspectes culturals
dels països de parla anglesa apart de formar persones cosmopolites, també aconsegueix que els
alumnes estiguin motivats, atents, curiosos i oberts de ment.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Anglès
Cultura anglesa
Pages
65 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats