Anàlisi de 6 programacions de medi per determinar el model didàctic utilitzat en l’ensenyament del cos humà
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2018-09Resum
El treball final de màster s’ha basat en realitzar una investigació qualitativa,
concretament un estudi de cas d’unes programacions de medi elaborades per unes
mestres d’un centre escolar de la comarca d’Osona. L’objectiu d’aquesta recerca és
analitzar el model didàctic que utilitzen els mestres d’una escola de la comarca
d’Osona en relació a l’ensenyament – aprenentatge del cos humà i de les funcions
vitals. Per poder comprovar aquest objectiu es va seguir un procediment on es
recollien i s’analitzaven les dades a partir d’uns instruments específics per a cada
procés. Els instruments utilitzats per recollir les dades han estat programacions de
medi, entrevistes a les mestres de medi i a la directora, recursos i materials creats pels
infants i l’observació directe. I els instruments utilitzats per analitzar les dades
recollides han estat les diferents categories basades amb la tesi de Jordi Martí (2016).
Els resultats obtinguts han servit per donar resposta a la pregunta de recerca.
Finalment, la conclusió d’aquest estudi és que les mestres de medi d’aquest centre
utilitzen un model didàctic de transmissió – recepció tot proposant algunes tasques
manipulatives per treballar alguns dels conceptes bàsics de la seqüència didàctica.
The final master work has been based on realising a qualitative research, specifically a
study of case of some science programmings elaborated by some teachers of a school
in Osona region. The objective of this research is to analyse the didactic model used by
the teachers of this school in relation to teaching – learning of the human body, in
special the vital functions. In order to verify this objective I followed a process where
the dates collected from some specific instruments were its analysed. The instruments
used to collect the dates have been some science programmings, interviews with the
teachers and the Head Teacher, resources and different materials created by children
and the direct observation. And the instruments that I used to analyse the dates were
the different categories based on Jordi's Martí (2016) thesis. The results that I obtained
have used to give an answer to the research question. Finally, the research conclusion
is that the science teachers use a transmission – reception model, proposing some
manipulation tasks to work some of basic concepts of the didactic sequence.
Tipus de document
Treball fi de màster
Llengua
Català
Paraules clau
Cos humà -- Ensenyament
Pàgines
165 p.
Nota
Curs 2017-2018
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats