L’avaluació formativa en l’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura a l’educació primària
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2019Resum
L’article parteix de la necessitat de dissenyar i implementar instruments d’avaluació formativa en les
composicions escrites dels alumnes d’un centre de primària. L’escola dona moltes oportunitats als
infants per escriure, però és necessari que els docents els ensenyin com fer-ho. Per realitzar-ho, cal
intervenir en el procés d’escriptura. L’avaluació formativa és un instrument potent que provoca
interacció amb el mestre i entre iguals i que es va interioritzant com a capacitat d’autoregulació. Però
els docents bàsicament s’han centrat en la correcció i l’avaluació d’aspectes merament formals i
aquest estudi pretén aprofundir en l’avaluació formativa de les propietats textuals discursives
(adequació, coherència i cohesió), per tal de donar eines als docents i als alumnes amb l’objectiu de
millorar els textos escrits. En concret, s’han creat bases d’orientació per als docents per compartir
els criteris d’avaluació i graelles d’autoavaluació per a la revisió del text dels alumnes de les
propietats textuals discursives abans esmentades. En aquest article es descriuen els processos que
s’han seguit per a la implementació d’aquesta millora i, a l’últim apartat, es plantegen les dificultats i
els reptes d’aquesta innovació.
Tipus de document
Treball fi de màster
Llengua
Català
Paraules clau
Professors -- Avaluació
Escriptura -- Ensenyament
Pàgines
21 p.
Nota
Curs 2018-2019
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/