Exploring how learners' written competences in English can be improved: an analysis of real productions based on the English Key Competences Test
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2019-05Resumen
Writing is the most challenging skill for EFL learners as it involves both topic and
previous linguistic knowledge. All these aspects increase the challenge of elaborating
quality texts, which is likewise conditioned by the learner’s command of the language
code. This study aims to explore how teachers can improve learners’ written competence
in English. To do so, 6th grade of Primary Education students of 3 different schools were
asked to write two types of texts. Additionally, 5 students from each school participated
in a discussion group to know their perceptions about writing in English and an English
teacher was interviewed on this matter as well. The results showed that it is important to
propose writing tasks accurately defined and to provide appropriate scaffolding to meet
students’ needs in the process of writing. Therefore, the study contributes to rethink how
writing in English is introduced in Primary Education.
L’escriptura és l’habilitat més desafiant per als estudiants d’anglès com a llengua
estrangera (EFL) ja que implica el coneixement del tema però també dels elements
lingüístics i discursius del text. Tots aquests aspectes augmenten el repte de produir textos
de qualitat, fet també condicionat pel domini de la llengua per part de l’aprenent. Aquest
estudi té com a objectiu principal explorar com els docents poden millorar la competència
escrita dels estudiants en anglès. Per fer-ho, es va demanar als alumnes de 6è d’Educació
Primària de 3 escoles diferents que escriguessin dos tipus de textos. A més, 5 estudiants
de cada escola van participar en un grup de discussió per conèixer les seves percepcions
sobre l’escriptura en anglès i també es va entrevistar una mestra d’anglès sobre aquest
tema. Els resultats mostren que és important proposar tasques d’escriptura definides amb
precisió i proporcionar una bastida adequada per atendre les necessitats dels estudiants en
el procés d’escriptura. Per tant, l’estudi contribueix a replantejar-se com s’introdueix
l’escriptura en anglès a l’Educació Primària.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Inglés
Palabras clave
Aprenentatge
Educació primària
Páginas
27 p.
Nota
Curs 2018-2019
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats