A comparative study of the factors influencing students' motivational profile in English learning
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2019-05-17Resumen
Motivation is a very commonly studied area regarding language learning. It has been widely proven that
motivated learners achieve better results than those who lack motivation. This study attempts to analyze the
motivational profile of Year-6 students of two Catalan schools. To do so, a Likert scale questionnaire was
administered, and focus groups were carried out. The factors evaluated in this study are: attitude, opinion of
EFL speakers, motivation, current L2 self, ideal future L2 self, family attitude and school English lessons. The
results of this study show that regardless of the differences between the students of the two schools (in terms
of L1, home language, socioeconomic level and extracurricular English activities), factors such as motivation
or attitude appear to be similar in both schools. Analyzing the correlations between the seven factors that may
affect motivation, the two schools show slight differences on the influences of these factors on motivation and
attitude. However, there appear to be some factors that are important in one school and not in the other (e.g.,
opinion of EFL speakers and family attitude).
La motivació és una àrea de l’aprenentatge de la llengua molt estudiada. Ha sigut àmpliament demostrat que
els aprenents motivats assoleixen millors resultats que aquells a qui els manca la motivació. Aquest estudi
pretén analitzar el perfil motivacional d’estudiants de 6è de primària de dues escoles catalanes. Per fer-ho, es
va administrar un qüestionari d’escala Likert, i es van dur a terme grups de discussió. Els factors avaluats en
aquest estudi són: actitud, opinió dels parlants d’anglès com a llengua estrangera, motivació, visió del present
“jo en L2”, visió de l’ideal futur “jo en L2”, actitud de la família i classes d’anglès de l’escola. Els resultats
d’aquest estudi mostren que malgrat les diferències entre els estudiants de les dues escoles (en termes de L1,
llengua de casa, nivell socioeconòmic i classes extraescolars d’anglès), factors com la motivació o l’actitud
són similars. Analitzant les correlacions entre els set factors que poden afectar la motivació, les dues escoles
mostren petites diferències en les influències d’aquests en la motivació i l’actitud. Malgrat això, hi ha alguns
factors que són importants en una escola i no en l’altra (p.ex., opinió dels parlants d’anglès com a llengua
estrangera i actitud de la família).
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Inglés
Palabras clave
Llenguatge i llengües -- Ensenyament
Motivació en l'educació
Páginas
21 p.
Nota
Curs 2018-2019
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats