Funny maths
Author
Other authors
Publication date
2019-06Abstract
En este trabajo de final de grado, expondré el procedimiento, el funcionamiento
y el resultado de la creación de una App de minijuegos infantiles (6 a 8 años),
para mejorar la discalculia, una dificultad para aprender los principios del
cálculo originada por un problema cerebral que dificulta el uso del sistema
simbólico.
Así pues, el objetivo principal de este proyecto ha sido el diseño (con Adobe
Illustrator) y la implementación (con Unity y C#) de una App de minijuegos en
2D. Se han implementado y diseñado dos de los minijuegos: “Consigue el
Helado” y “Completa la chocolatina”. Estos dos minijuegos son dos ejercicios
gamificados que ayudan a mejorar esta dificultad, adaptándolos estéticamente
al público objetivo, los niños.
El resultado del proyecto ha sido un primer demostrador funcional de una App
de minijuegos, con posibilidad de añadir en un futuro más minijuegos
adaptados siguiendo la historia y temática de éste, para la mejora de esta
dificultad que hoy en día cada vez es más diagnosticada.
In this final project, I will explain the procedure, the performance and the result
obtained after the development of a children's mini-games App (6 to 8 years), to
improve the dyscalculia, a difficulty to learn the principles of calculus caused by
a brain disorder that interferes with the use of the symbolic system.
Therefore, the main objective of this project has been the design (with
Illustrator) and the implementation (with Unity and C#) of a 2D mini-game App.
Two mini-games have been implemented and designed: "Get the Ice Cream"
and "Complete the Chocolate". These two mini-games are gamified exercises
that help to improve that disorder, adapting them aesthetically to the target
audience: children.
The result of the project was a first functional demo of a mini-game App, with
the possibility of adding more adapted games in the future, following the history
of the game, for the improvement of this difficulty that nowadays is increasingly
diagnosed.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Spanish
Keywords
Videojocs -- Disseny
Pages
40 p.
Note
Curs 2018-2019
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca