Els rols de gènere presents en el joc lliure dels alumnes de secundària: estudi de dos centres educatius de Vic
Other authors
Publication date
2019Abstract
En el present estudi l’objectiu principal ha sigut observar i analitzar els rols de gènere
presents en el joc lliure dels alumnes a l’hora del pati, així com estudiar el rol del
professorat en aquest context. Aquesta investigació s’ha realitzat en dos centres educatius
de secundària situats a Vic, a fi d’explorar les possibles diferències entre el centre públic
i el centre concertat, tenint present la variable socioeconòmica associada. S’ha emprat
una metodologia basada en el disseny mixt a partir de la pauta d’observació, en què s’ha
observat una mostra d’aproximadament 600 estudiants i 59 professors/es, i el guió de
l’entrevista semiestructurada, realitzada a 5 professors/es. Les dades obtingudes s’han
triangulat i s’ha conclòs que els rols de gènere són presents en el joc lliure, ja que
influeixen en la composició dels grups, l’ocupació de l’espai, el tipus d’activitats, les
actituds i els conflictes sorgits a l’hora del pati, independentment del centre.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Rol sexual
Educació secundària
Adolescents -- Psicologia
Pages
95 p.
Note
Curs 2018-2019
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Tots els drets reservats