Anàlisi dels recursos d'atenció a la diversitat d'un institut i proposta de millora
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2019-05Resum
El treball pretén estudiar, des d’una perspectiva constructivista, com s’atén la diversitat a un centre d’educació secundària de Catalunya, i traçar unes línies de millora en relació a la inclusió dels alumnes en els processos d’ensenyament aprenentatge. Per tal de poder conèixer la realitat d’un centre educatiu, s’ha portat a terme, des d’una perspectiva qualitativa, concretament en un institut de la província de Barcelona, un estudi de cas. Els resultats obtinguts a través de grups de discussió amb alumnes i famílies, entrevistes amb diversos docents, i observacions en diferents aules de l’institut, apunten que els recursos que es despleguen al centre de secundària adopten diferents graus d’inclusió segons els docents que els programen. Es conclou que la majoria de docents del centre, tenen una mirada inclusiva, basada només amb la presència de tots els/les alumnes al grup-classe, tot i que no en la totalitat de les hores lectives. No obstant, la participació i el progrés en l’aprenentatge de certs alumnes, es veu desafavorit, ja que alguns docents consideren que certs alumnes no estan al mateix nivell que la resta de companys.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
235 p.
Nota
Curs 2018-2019
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Psicologia [196]
Drets
Tots els drets reservats