L’aprenentatge del lèxic científic en l’alumnat d’origen immigrant: orientacions metodològiques, estratègies d’ensenyament i adaptació al nivell lingüístic
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2019-09Resumen
Amb aquest TFM vam iniciar un Pla de Millora en una escola alacantina amb l’objectiu de
millorar l’aprenentatge del lèxic en l’àrea de les Ciències Naturals per part de l’alumnat
d’origen immigrant. L’alt nombre de suspesos i l’escassa participació en les activitats
d’expressió oral i escrita dins d’aquesta assignatura per part d’aquest alumnat ens va motivar
per desenvolupar aquest treball d’investigació-acció durant quatre mesos. Amb l’ajuda d’un
equip impulsor i la implicació de l’Equip Directiu del centre es van poder analitzar alguns dels
elements que condicionaven l’aprenentatge del lèxic científic per posteriorment elaborar
conjuntament unes activitats que ajudaren a millorar la seua adquisició. La última tasca
desenvolupada va ser la de recollir dades sobre la seua aplicació per establir quin havia sigut el
seu impacte en l’aprenentatge del lèxic científic i acordar de quina manera podíem garantir la
progressió dels avantatges aconseguits en el proper curs.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Director/a: Comajoan, Llorenç
Lengua
Catalán
Palabras clave
Ensenyament -- Metodologia
Ciència -- Llenguatge -- Ensenyament
Immigrants
Páginas
58 p.
Nota
Curs 2018-2019
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca