Escola i municipi: les sortides escolars i la identitat dels infants
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2019Resumen
Aquest article neix de la idea d’aprofitar les sortides escolars com a mitjà per a la
construcció de la identitat dels infants, sobretot la d’aquells que viuen a Catalunya
però les seves famílies, i en alguns casos ells mateixos, han passat per un procés
migratori recent (15-20 anys o menys).
A partir de programes com els Plans educatius d’entorn i altres experiències
educatives, es visualitzen possibles sortides per enfrontar la segregació escolar en positiu i trencar
amb l’encapsulament que viuen moltes de les famílies nouvingudes, les quals, com en el cas
concret del centre escolar igualadí Gabriel Castellà i Raich, escolaritzen els seus fills en un
context amb percentatges de vora el 70% d’infants amb famílies d’orígens extracomunitaris.
L’article fa un repàs a diversos estudis sobre processos d’integració social i factors que
determinen la construcció de la identitat de les persones, com ara la creació de xarxes socials
afectives amb la llengua de la comunitat d’acollida o la participació regular en activitats de lleure
amb persones de la mateixa edat.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Lengua
Catalán
Palabras clave
Integració social
Identitat (Concepte filosòfic)
Infants
Páginas
24 p.
Nota
Curs 2018-2019
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca