How to improve children's writing skills
Author
Other authors
Publication date
2019-05-17Abstract
This article emphasizes and explores the effect and the role of self-assessment in the classroom
to enhance children’s writing skills. Self-assessment can be defined as acquiring knowledge
through a reflection of the own work, based on evidence and explicit criteria, for the purpose
of improving future performance. Moreover, its aims are to identify how the use of a pattern
affects in students writing learning, and to analyse and compare children’s text to determine
whether they have some improvements. The study relied on naturalistic methods, based on
interviews, reviewing existing documents, analysis of written texts, and observation. Four
groups of young learners, two exposed to one scaffolding tool to improve their writing texts,
and the other two without any support, were determined to an analysis and comparison of their
texts for four weeks. Results showed the efficiency and utility of self-assessment, and the
effects of self-assessment on children’s learning. Moreover, it showed the differences between
children who used a pattern as a writing tool with children who did not use any support. It was
clearly noticeable how children become more conscious about their own work and how they
improve in their learning process.
Aquest article emfatitza i explora l’efecte i el paper de l’autoavaluació a l’aula per millorar les
habilitats d’escriptura dels nens i nenes. L’autoavaluació es pot definir com l’adquisició de
coneixement mitjançant el reflex del propi treball, basat en evidències i criteris explícits, amb
la finalitat de millorar el rendiment futur. A més a més, té per objectiu identificar l’afecta de
l’ús del patró als nens i nenes en el seu aprenentatge de l’escriptura, i analitzar i comparar
textos dels aprenents per determinar si hi ha millores o no. L’estudi compta amb mètodes
naturalistes basats en entrevistes, revisió de documents existents, anàlisi de textos i observació.
Quatre grups de joves estudiants, dos d’ells disposaven d’una eina per millorar els seus textos
d’escriptura, i els altres dos sense cap suport, estaven determinats per analitzar i comparar els
seus textos durant quatre setmanes. Els resultats van mostrar l’eficiència i la utilitat de
l’autoaprenentatge, i els efectes d’aquest en l’aprenentatge dels nens i nenes. A més a més, els
resultats mostraven les diferències entre els aprenents que van utilitzar un patró com a eina d’escriptura, amb aquells que no van utilitzar cap suport. Es mostrava clarament com els nens
i nenes començaven a ser més conscients sobre el seu treball i com milloraven en el seu procés
d’aprenentatge.
Este artículo enfatiza y explora el efecto y el papel de la autoevaluación en el aula para mejorar
las habilidades de escritura de los niños y niñas. La autoevaluación se puede definir como la
adquisición del conocimiento a través de una reflexión sobre el propio trabajo, basada en
evidencia y criterios explícitos, con el fin de mejorar el rendimiento futuro. Además, tiene
como objetivos identificar el afecto que tiene el patrón en los aprendices de la escritura, y
analizar y comparar los textos de los niños y niñas para determinar si hay mejoras o no. El
estudio cuenta con métodos basados en entrevistas, revisión de documentos existentes, análisis
de textos escritos, y observaciones. Cuatro grupos de jóvenes aprendices, dos de ellos
expuestos a una herramienta para mejorar sus textos escritos, y los otros dos sin ningún apoyo,
se determinaron para un análisis y comparación de sus textos durante cuatro semanas. Los
resultados mostraron la eficacia y utilidad del autoaprendizaje, y los efectos de este en el
aprendizaje de los niños y niñas. Además, los resultados mostraron las diferencias entre los
aprendices que utilizaron un patrón como herramienta de escritura, con los que no utilizaron
ningún soporte. Se mostraba claramente como los niños y niñas comenzaban a ser conscientes
de su propio trabajo y como mejoraban en su proceso de aprendizaje.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Escriptura -- Ensenyament
Autoavaluació -- Educació Primària
Pages
31 p.
Note
Curs 2018-2019
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats