Com documentar la vida a l'aula a l'educació infantil. Comunicar i reflexionar. Un projecte comú.
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2019Resum
Les experiències que viuen els infants dia a dia a les aules d’educació infantil són sovint efímeres i
invisibles si no hi ha algú que les reculli i les faci evidents. Cal que les famílies, els propis infants i
altres adults tinguin accés a aquesta valuosa informació, per tal de poder rememorar, comunicar i
reflexionar entorn les vivències i aprenentatges esdevinguts.
Aquest article recull el procés i també les reflexions i conclusions sorgides durant el
desenvolupament del projecte de millora en el cicle d’educació infantil que, mitjançant l’anàlisi de la
pràctica documentativa actual i tenint en compte diferents referents teòrics, pretén consensuar la
millor manera de reflectir, mitjançant la documentació pedagògica, una imatge d’infant capaç i
protagonista dels seus aprenentatges així com també la vida a les aules de la nostra escola.
Això serà possible mitjançant una documentació pedagògica que convidi a la comunicació i la
reflexió d’infants, famílies i personal docent.
The experiences that children live every day in the classroom in pre-school stages are ephemera and
invisible if no one gathers them and makes them evident. It is necessary that families, other adults
and childhood themselves should have access to this valuable information in order to remember,
communicate and reflect around the experiences and learning acquired.
This article includes the process, and also reflections and conclusions emerged during the
development of the improvement project in pre-school cycle, through the analysis of the current
documentation practice to reflect, through the documentation, the image of the capable and main
character child of his/her learning as well as the classroom life in our school.
This will be possible thanks to a pedagogical documentation which invites to communication and
childhood reflection, families and teaching staff.
Tipus de document
Treball fi de màster
Llengua
Català
Paraules clau
Educació infantil
Informes escolars
Ensenyament -- Innovacions
Pàgines
21 p.
Nota
Curs 2018-2019
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca