Les tutories individualitzades a cicle mitjà per millorar la convivència
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2019Resumen
En el present article volem explicar i analitzar un procés de millora i innovació educativa a
l’etapa de primària, concretament al cicle mitjà. L’objectiu principal és millorar la convivència
al centre a partir d’un treball d’autoconeixement i autoestima dels alumnes.
La proposta es centra en introduir tutories individualitzades amb els alumnes per tal de fer un
seguiment en els aprenentatges i també personal, amb l’objectiu de contribuir al
desenvolupament integral de l’alumne: habilitats socials, participació, gestió de conflictes, etc.
Per desenvolupar aquest procés de millora s’han seguit les 5 fases que especifiquen Lago,
Onrubia i Huguet (2012).
S’han recollit diverses evidències al llarg del curs 2018-19 que demostren la posada en
pràctica d’un disseny inicial del Pla de Millora i que han permès avançar en el canvi. Resta
pendent avaluar l’impacte d’aquest projecte vers els alumnes en relació als hàbits i actituds,
així com el procés de canvi respecte l’autoestima i autoconcepte dels alumnes al llarg de tot
el procés de millora.
In this article we want to explain and analyze a process of educational improvement and
innovation at the elementary stage, specifically in the middle cycle. The main objective is to
improve the relationships in the school through self-knowledge and self-esteem.
This is a starting of a proposal that is focuses on the introduction of a one-on-one tutoring
programme with the pupils in order to monitor individuals and their learning process with the
aim of contributing to the integral development of students: social skills, participation, conflict
management ... To develop this improvement process, the 5 stages that Lago, Onrubia and
Huguet (2012) have been followed.
Several evidences have been collected throughout the academic year 2018-19 that show the
implementation of an initial design of the “Pla de Millora” and that have allowed the scheme
to progress. The impact of this project on students in relation to habits and attitudes remains
to be evaluated, as well as the change process regarding self-esteem and self-concept of
students throughout the entire process.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Lengua
Catalán
Palabras clave
Ensenyament -- Innovacions
Educació primària
Tutors i tutoria (Educació)
Páginas
24 p.
Nota
Curs 2018-2019
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca