Influència dels estils parentals en les conductes adptatives i interaccions socials de les persones amb discapacitat intel·lectual que viuen en centres especialitzats
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2020Resumen
En aquest treball de final de grau d’educació social pretenc investigar la influència que tenen les famílies segons l’estil parental amb les persones amb discapacitat intel·lectual que viuen en centres residencials, més concretament com afecta a la conducta adaptativa i les interaccions socials d’aquestes persones. Per poder realitzar la investigació he escollit analitzar tres casos que viuen a la llar Urpina de la Fundació Ampans de Manresa.
Per aconseguir-ho he realitzat entrevistes a educadores i educadors del centre per poder conèixer les famílies i analitzar cada cas, i a la vegada, poder determinar a quin estil parental s’aproximen més. Tot seguit he observat les conductes adaptatives i les interaccions socials dels tres joves vinculats a les famílies que viuen a la llar.
Finalment he analitzat els resultats obtinguts per determinar una relació entre els estils parentals, les conductes adaptatives i les interaccions socials que han mostrat cada cas.
In this final work of social education I intend to investigate the influence that families have according to parental style with people with intellectual disabilities living in residential centers, more specifically how it affects to their adaptive behaviour and social interaction. In order to carry out the research I decided to analyse three cases that are located in the Urpina area of the Ampans' Foundation of Manresa.
To achieve this, I have interviewed educators from the centre with the aim of getting to know the families and study them in each case to determine to which parental style are closer to. Also I have been observing the adaptive behaviours and social interactions of these families' children who live in the school.
Finally, I have analysed the results obtained as a means to determine the relationship between parental styles, adaptive behaviour and social interaction in each of the three cases.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Deficiència mental
Pares d'infants discapacitats
Influències parentals
Páginas
83 p.
Nota
Curs 2019-2020
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Educació Social [110]
Derechos
Tots els drets reservats