La interpretació de la ironia literària en estudiants de secundària
Author
Other authors
Publication date
2020-06Abstract
El present treball proposa un estudi qualitatiu a través d’una activitat de comprensió lectora i d’un qüestionari d’hàbits lectors a estudiants de diferents cursos –1r d’ESO, 3r d’ESO i 1r de batxillerat– del mateix centre educatiu i de tres entrevistes a docents per a observar com perceben la ironia d’un text literari els estudiants. Els resultats demostren que la capacitat d’interpretació de la ironia resulta un punt feble en les competències, relacionades amb les dimensions literàries i de comprensió lectora, dels cursos de 1r i 3r d’ESO, i mostraren, en canvi, un cert domini d’aquestes competències a 1r de batxillerat. Com a conseqüència, el treball proposa algunes actuacions i orientacions didàctiques dirigides als docents per a treballar la ironia a l’aula.
The following project proposes a qualitative study through a reading comprehension activity and a reading habits survey to students from different grades (1st and 3rd of secondary school and 1rt of A levels) and the same high school and through three teacher interviews to observe how some students perceive the irony in a literary text. The results prove that the ability to interpret the irony represents a weakness in 1st and 3rd grade secondary students’ competencies, which are related to literary and reading comprehension dimensions, but, instead, show that A level students have better abilities in these competencies. Consequently, the project suggest some actions and teaching guidance for teachers to properly work the irony in their lessons.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Casas Deseuras, Mariona
Language
Catalan
Keywords
Alumnes d'ensenyament secundari
Ironia en la literatura
Lectura -- Comprensió
Pages
60 p.
Note
Curs 2019-2020
Premi Sebastià Àlvarez al millor Treball de Final de Màster de la UVic en l'àmbit educatiu
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca