Proposta didàctica: el ball de nans de Sallent des d'una mirada amb perspectiva de gènere
Author
Other authors
Publication date
2020-05-15Abstract
En aquest estudi es proposa treballar un aspecte de la cultura popular amb una mirada
amb perspectiva de gènere. Concretament, tracta sobre el Ball de Nans de Sallent. Per
a fer-ho es treballarà a partir de quatre grans blocs: la història darrere del Ball de
Nans, la música, el gènere i la dansa. Aquesta proposta està pensada per a ser duta a
terme a Cicle Superior.
La proposta va ser duta a terme en una situació de confinament i, per tant, va haver de
ser repensada per fer-la online i amb un grup reduït d’infants. Per a poder-la validar, es
va crear una enquesta per a que mestres en actiu la poguessin valorar.
The purpose of this study is to work an aspect about popular culture but from the
gender perspective. Specifically, this study is about Sallent’s Ball de Nans, a typical
dance included in their popular culture. To do it, we will work from four big blocks: the
history behind that dance, the music, the gender and the dance itself. This proposal it
thought to be taught in sènior cycle.
This proposal was done in a confinement so it had to be done online and with a small
number of children. To prove it, a survey was created to ask some teachers that are
working nowadays, if that proposal was good.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Nans -- Folklore
Diferències entre sexes
Pages
79 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca