El repte de la interculturalitat en una aula de P5 d'una escola de màxima complexitat
Author
Other authors
Publication date
2020-05Abstract
La diversitat cultural és una realitat a Catalunya, i les escoles han de
transmetre als infants els valors i el respecte cap a totes les cultures. Han
d’educar a les futures generacions per conviure en una societat culturalment
diversa i evitar que hi hagi situacions de discriminació i racisme.
El propòsit d’aquesta recerca és descriure i analitzar quina és la realitat d’una
aula d’infants de cinc anys d’una escola de màxima complexitat, i quin repte
hi suposa la interculturalitat. El que es pretén és analitzar la importància del
paper del docent, les estratègies i propostes que s’utilitzen en l’àmbit de
centre i d’aula i la relació amb les famílies dins d’un context d’escola
intercultural. Per analitzar aquesta qüestió en la present investigació s’ha
utilitzat una metodologia descriptiva qualitativa per mitjà de l’observació,
l’entrevista i l’anàlisi de documents en la qual s’han obtingut diferents punts
de vista sobre els aspectes mencionats. El treball s’emmarca dins del
paradigma interpretatiu, ja que es pretén comprendre les accions educatives
que es realitzen per atendre a la diversitat cultural.
Cultural diversity is a reality in Catalonia and schools must transmit the
values and the respect of all the cultures to children. Schools must educate
future generations to live in a culturally diverse society and to prevent
discrimination and racism.
The purpose of this research is to describe the realities of a classroom of fiveyears-
old children in a highly complex school and to analyze the challenges
of interculturality. The aim is to analyze the importance of the teacher’s role,
the strategies and proposals used in the school and in the classroom, and the
relationship with families within an intercultural school context. To analyze
this issue, the proposed research will use a qualitative descriptive
methodology which includes observation, interview and document analysis
which represent different points of view about the above-mentioned aspects of the school. The project is framed in the interpretive paradigm, as it aims
to understand the educational actions that are carried out to address cultural
diversity.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació inclusiva
Pluralisme cultural -- Educació infantil
Igualtat d'oportunitats educatives
Pages
62 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats