Teacher talk in the EFL classroom for VYL: a study case in School Mare de Déu La Gleva
Author
Other authors
Publication date
2020-05-12Abstract
The fact that an increasing number of schools in Catalonia started to include the
teaching of English at Pre-school level have placed teacher talk and its role in a relevant
position. The purpose of this study is to know more about the type of teacher talk
teachers should use to create a rich EFL class for VYL. The research was carried out
through recording and analyzing three P4 English lessons at School Mare de Déu de la
Gleva in Osona. Interviews were also conducted in order to explore the teachers’ beliefs
about teacher talk.
El fet que cada vegada més escoles a Catalunya incloguin l’ensenyament de l’anglès a
educació Infantil ha fet que es doni més importància a l’ús que els mestres fan de la
llengua dins l’aula. L’objectiu d’aquest estudi és descobrir el tipus de discurs que els
mestres haurien d’utilitzar per crear una classe rica d’anglès com a llengua estrangera.
L’estudi ha estat dut a terme a través de gravacions i anàlisi de tres sessions d’anglès a
l’aula de P4 a l’Escola Mare de Déu de la Gleva a Osona. També s’han dut a terme
entrevistes per tal d’aprofundir i saber més sobre el tema i les creences dels metres.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Mestres i alumnes
Pràctiques pedagògiques
Llengua segona -- Adquisició
Anglès en l'ensenyament
Pages
88 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats