The effectiveness of TPR storytelling methodology in EFL for very young learners
Author
Other authors
Publication date
2020Abstract
The main aims of this study are to describe and analyze TPRS methodology, to identify the
aspects implicated in comprehensible input for very young learners and to know the
researcher’s point of view regarding the topic. The research is developed by comparing the
theoretical information with the data collected from the answers given in interviews with
teachers and professors. In this way, the results of interviews are presented, analyzed and
later discussed according to the authors statements. Finally, the conclusions of the research
are presented in order clarify the main question.
Els principals objectius d’aquest estudi són descriure i analitzar la metodologia TPRS,
identificar els aspectes implicats en l’input comprensible per a infants molt joves i saber quin
és el punt de vista dels investigadors pel que fa al tema. La investigació es desenvolupa
contrastant la informació teòrica amb les dades recollides a través de les respostes dels
mestres i professors durant les entrevistes. D’aquesta manera, els resultats de les entrevistes
es presenten, s’analitzen i es discuteixen posteriorment d’acord amb les declaracions dels
autors. Finalment, es presenten les conclusions de la investigació per tal d’aclarir la qüestió
principal.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Pràctiques pedagògiques
Narració de contes -- Educació infantil
Llengua segona -- Adquisició
Anglès en l'ensenyament
Pages
86 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats