Integració sensorial assistida amb gossos amb nens amb Trastorn de l'Espectre Autista
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2020-05Resumen
El Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) és un trastorn neurològic amb gran
prevalença a Espanya gràcies a les millores diagnòstiques que hi ha hagut als
últims anys. El TEA provoca limitacions en la comunicació, la interacció social i
la conducta, dificultant l’autonomia i la qualitat de vida.
Objectiu de l’estudi: avaluar l’efectivitat de la integració sensorial
complementada amb la teràpia assistida amb gossos, en nens entre 6 i 8 anys
amb diagnòstic de TEA.
Metodologia: aquest estudi es portarà a terme en un centre de rehabilitació
infantil situat a Vic, localitat d’on s’extraurà la mostra. Per portar a terme l’estudi,
es necessitaran aproximadament una mostra de 28 participants. El disseny de
l’estudi serà mitjançant un assaig clínic aleatoritzat. La durada de l’estudi serà
de sis mesos en el qual es treballarà la comunicació, la interacció amb els iguals
i la sensibilitat tàctil mitjançant la incorporació d’un gos en les sessions. Les
dades s’extrauran a partir de les següents escales: Sensory Profile i Peabody.
Limitacions de l’estudi: poden sorgir diverses limitacions a l’hora de realitzar
l’estudi com, falta de motivació i vincle entre els participants i l’animal o bé, la
dificultat per obtenir la mostra necessària per ser una zona geogràfica tan
reduïda.
Utilitat de l’estudi: si es portés a terme l’estudi podria aportar autoconfiança i
habilitats socials per relacions futures. A més, gràcies al contacte del gos
milloraria la motivació per participar en les activitats i també, la sensibilitat tàctil.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Autisme
Gossos -- Ús terapèutic
Páginas
36 p.
Nota
Curs 2019-2020
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats