Els infants d'educació infantil són capaços d'imprivisar?
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2020-05-15Resumen
La improvisació sempre ha estat un tema oblidat, si es treballa es fa de puntetes, per complir l’expedient i més en l’etapa de 0-6. Aquest estudi vol acabar amb aquesta por tan generalitzada, demostrar que és possible la unificació d’aquests dos conceptes: la improvisació i educació infantil i que és més senzill del que sembla perquè funcioni. Ens parla sobre què és i què no és improvisar. A més, intenta aprofundir en les característiques que tenen els infants d’aquesta etapa, el procediment a seguir i els beneficis que comporta pel seu aprenentatge. Per assolir aquests objectius, s’ha consultat a diferents experts en pedagogia musical i s’ha dissenyat una unitat didàctica composta per 3 sessions que s’hauria hagut de fer amb infants de P5 durant el període de pràctiques III a l’Escola Poblenou de Barcelona, però a causa de la COVID-19, només ha estat possible la realització de la primera activitat. És per això que s’ha optat per difondre un qüestionari perquè fos respost per professionals vinculats en l’educació i la música, a més d’estudiants i així conèixer com la treballen, què n’opinen i si són conscients de la repercussió que pot tenir en l’infant. Els resultats apunten que sí que és possible que improvisin, però hi ha una sèrie de condicionants que tenen molt a veure en el seu procés d’aprenentatge com són: l’entorn, les capacitats de l’infant o els coneixements previs.
Improvisation has always been an overlooked subject. Most of the people who work with it in the stage 0-6 years simply gloss over it to fulfill the record. This study aims at ending this widespread trend, to show that it is possible to unify the concepts of improvisation and Early Childhood Education, and that it is easier than it seems.
First, this project establishes a definition of what improvisation is. In addition, it seeks to delve into the characteristics of children at this stage, the procedure to be followed if improvisation activities want to be introduced and the benefits they may provide. To achieve these objectives, different experts in music pedagogy have been consulted and a teaching unit consisting of 3 sessions has been designed. This unit should have been tested with children of P5 during an internship at l’Escola Poblenou de Barcelona, but due to the COVID-19 restrictions, only the first stage could be carried out. This is why it has been decided to disseminate a questionnaire to be answered by professionals involved in education and music, as well as students, in order to find out how they work on improvisation, what they think of it and whether they are aware of the impact that it may have on children.
Results suggest that it is possible for children 0-6 to improvise, but there are several determining factors which have a big influence in their learning process, such as the environment, the child’s abilities, or prior knowledge.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Improvisació (Art dramàtic) -- Educació infantil
Páginas
80 p.
Nota
Curs 2019-2020
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca