Adapting Agazzi sisters' theory to the learning of English as a foreign language in an early years classroom, vocabulary acquisition in Agazzi and conventional class methodologies
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2020-05-15Resumen
The introduction of English as a Foreign Language (EFL) into early years Catalan
classrooms can be done in several ways. The focus of this research is to work on vocabulary
acquisition through a non-conventional methodology in Catalonia, the Agazzi sisters’
methodology. Moreover, in this paper several sessions of conventional EFL classroom
methodology are going to be described, to see what strategies or approaches are carried
out. The main objective of this project is to analyze what are the differences between both
methodologies, and observe how children acquire vocabulary within the sessions, but
specifically focusing on the Agazzi sisters’ methodology. I am going to observe the
possibilities that this methodology can offer inside the classroom, especially when learning
vocabulary in a second-language when carrying out the didactic proposal. Two data
collection instruments are going to be used and analyzed using a socio-critic paradigm:
structured observations with its field diary, and 3 group interviews. Furthermore, the analysis
of this research provides the information regarding the data collected through the sessions of
both methodologies, and the discussion allows it to be contrasted with the theoretical
framework. The results of this study show that the Agazzi sisters’ methodology can be used
to acquire vocabulary knowledge in a Catalan language immersion classroom, and it is as
effective, or even more, than through following a conventional EFL class methodology.
La introducció de l’anglès com a llengua estrangera a les aules catalanes de cicle infantil, es
pot fer de diverses maneres. L'objectiu d'aquesta investigació és treballar en l'adquisició de
vocabulari mitjançant una metodologia no convencional a Catalunya, la metodologia de les
germanes Agazzi. A més, en aquest treball també es descriuen diverses sessions d’una
metodologia d’aula on s’ensenya l’anglès com a llengua estrangera de manera
convencional, per tal de veure quines estratègies o enfocaments es duen a terme. L’objectiu
principal d’aquest projecte és analitzar quines són les diferències entre ambdues
metodologies, i observar com els infants adquireixen vocabulari durant les sessions, però el
treball està concretament centrat en la metodologia de les germanes Agazzi. Observaré
quines maneres i possibilitats ofereix aquesta metodologia dins l’aula, especialment quan els alumnes aprenen vocabulari en una segona llengua, com és l'anglès, a l’hora de dur a
terme la proposta didàctica. Per a la recollida de dades s’utilitzaran i analitzaran dos
instruments, tot mitjançant un paradigma sociocrític: observacions estructurades amb un
diari de camp, i 3 entrevistes de grup. A més, l’anàlisi d’aquesta recerca proporciona
informació sobre les dades recollides a través de les sessions d’ambdues metodologies, i la
discussió permet contrastar-les amb el marc teòric. Els resultats d’aquest estudi mostren
que la metodologia de les germanes Agazzi es pot utilitzar per adquirir coneixements de
vocabulari en una aula d’immersió en llengua catalana, i és tan eficaç, o fins i tot més, que
seguint una metodologia d’aula on s’ensenya l’anglès com a llengua estrangera de manera
convencional.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Inglés
Palabras clave
Anglès en l'ensenyament
Pràctiques pedagògiques
Llengua segona -- Adquisició
Páginas
100 p.
Nota
Curs 2019-2020
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca