Anàlisi dels conflictes en l'educació física des de la visió docent
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2020-05Resumen
L’objectiu d’aquest estudi és analitzar en profunditat els conflictes en l’educació física. Indagar en la concepció que tenen els mestres sobre el conflicte, la seva formació al respecte, les diferències entre centres en l’aparició dels problemes, quins tipus de conflictes sorgeixen durant les sessions i comparar les diverses intervencions dels mestres. En aquesta recerca s’ha utilitzat la metodologia qualitativa i la tècnica per la recollida de dades ha estat l’entrevista semiestructurada partint d’un sistema de categories. El treball mostra un estudi de casos múltiples, dins d’un mostreig de casos típics. Aquests quatre casos són les realitats dels mestres participants. Els resultats obtinguts a partir de l’experiència explicada pels quatre docents és que els mestres, tot i tenir una concepció encertada de què és un conflicte, tenen formació especifica insuficient en aquest àmbit a conseqüència de ser una temàtica abandonada en la formació del professorat. Les seves intervencions es basen en el diàleg i la reflexió i no s’apliquen estratègies específiques per resoldre i prevenir els conflictes. Les situacions de conflicte viscudes pels quatre mestres són semblants, tot i que la situació socioeconòmica de les famílies i la multiculturalitat del centre produeix diferencies. Les intervencions d’aquests varien segons quin tipus de conflicte sorgeix, la seva magnitud i com ells entenen el conflicte. Aquests resultats són potencialment generalitzables i signifiquen un guany significatiu en l’exposició de la realitat dels conflictes en les classes d’educació física.
The study aims is to analyse in-depth the conflicts in Physical Education. To investigate the conception that teachers have about the conflict, their training, the differences between schools and the way problems appear on them, which types of disputes arise during the sessions and, to compare the different interventions of the teachers. In this research, the qualitative methodology has been used, and the technique for data collection has been a semi-structured interview based on a system of categories. The paper shows a multiple case investigation, in a typical case study. These four cases are the realities of the participating teachers. The four teachers assume that educators, although having a clear idea of what a conflict is, they have insufficient specific training in this area as a result of the fact that it is a subject that has been abandoned in teacher training. Their interventions are based on dialogue and reflection and they do not apply specific strategies for solving and preventing conflicts. The conflicts that the four teachers handle are similar, although the socio-economic situation of the families and the multiculturalism of the school produce differences. The interventions of the teachers vary according to the type of conflict, its magnitude, and how they understand it. These results can be potentially generalized and mean an improvement in the presentation of the reality of conflicts in physical education classes.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació física -- Educació primària
Mestres -- Actituds
Gestió de conflictes
Páginas
58 p.
Nota
Curs 2019-2020
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca