Bàdminton d’alt rendiment: estudi de tres casos
Author
Other authors
Publication date
2020-05Abstract
El present treball tracta d’estudiar, des d’una perspectiva educativa, com es realitzen els processos de presa de consciència i presa de decisions en esportistes d’alt rendiment de bàdminton. Per això, es planteja un únic objectiu general centrat en conèixer el procés de presa de consciència i presa de decisions, vinculat al seu autoconcepte com a jugadors i les representacions que tenen d’aquests el seu entorn més proper (família i entrenador), a fi de detectar les seves necessitats d’estratègies metacognitives per a l’autorregulació per millorar els seu rendiment en competició i poder dissenyar un pla d’intervenció ajustat a cada un dels jugadors. Per respondre aquest objectiu, s’ha dissenyat una metodologia investigació-acció de cas múltiple plantejat a través de tres entrevistes semiestructurades a jugadors, familiars i a l’entrenador i amb un seguiment a través de fitxes de registre i pautes d’observació narrativesdels partits. Els resultats mostren les dificultats que es donen en aquest procés i la necessitat de plantejar un acompanyament ajustat i contingent a cada un dels jugadors.
This work seeks to study from an educational perspective, how awareness-making and decision-making processes are carried out in high-performance badminton athletes. For this reason, it poses a single general objective focused on knowing the process of awareness and decision-making, linked to its self-concept as players and the representations their closest environment have of them (family and coach), in order to detect their self-regulated metecognitive strategies needs to improve their performance in competition and to design a plan of intervention adjusted to each of the players. To answer this objective, an action-research multicase methodology has been designed through three semi-structured planned interviews to players, family and coach with a follow-up of record cards and patterns of narrative observation. The results show the difficulties that occur in this process and the need to raise a tight and contingent accompaniment to each player.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Metacognició
Bàdminton -- Aspectes psicològics
Pages
50 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca