Relacions entre docents i famílies a tres escoles infantils de Finlàndia des d'una perspectiva inclusiva
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2020-02-27Resum
Moltes vegades quan parlem d’inclusió, ens centrem únicament en els infants, oblidant que les famílies són agents fonamentals i per tant, han de poder ser incloses en la comunitat escolar. Les famílies tenen un paper clau en el procés educatiu i partint d’aquesta base, la comunicació i el treball en equip entre famílies i escoles és fonamental per oferir als infants les millors condicions possibles de desenvolupament. Cal partir de la base, doncs, que si bé cada persona és diferent, cada família, formada per un conjunt de persones també ho serà però així i tot, totes mereixen ser reconegudes i escoltades independentment de les seves característiques. Arran d’observar i participar en diferents escoles de Finlàndia i de Catalunya i d’adonar-me de les diferències en el tracte amb les famílies, decideixo realitzar aquest Treball Final de Màster (TFM), basat en un estudi de casos al voltant de les relacions entre docents i famílies des d’una perspectiva inclusiva a diferents escoles de Finlàndia per sobretot analitzar, quins són els trets característics i a què es deuen, considerant l’opinió de diferents professionals del país com mestres d’educació infantil i mestres d’educació inclusiva i escoltant principalment a les famílies com a principals referents d’aquest treball. Els tres centres d’educació infantil analitzats (centrant-me principalment en l’etapa de 0-6 anys), tenen característiques diferents per tal de veure diferents perfils d’escoles i com aborden aquestes la inclusió de les famílies, per exemple, s’analitzarà un centre públic proper a la capital amb un percentatge molt elevat d’immigració, un centre privat dins la capital amb infants provinents també de famílies amb contextos culturals diferents però amb un nivell socioeconòmic més alt i per últim, una escola situada en una població rural en la qual la immigració gairebé no està present. S’aprofitarà aquesta característica per analitzar com es construeixen relacions sòlides entre escoles i famílies provinents de cultures i contextos diferents.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Director/a: Collet Sabé, Jordi
Llengua
Català
Paraules clau
Educació inclusiva
Família i escola
Convivència escolar
Pàgines
195 p.
Nota
Curs 2019-2020
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats