Educació física emocional: anàlisi de la intel·ligència emocional dels adolescents de l'escola Sagrada Família Horta de Barcelona
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2020-06-02Resumen
El propòsit d’aquesta recerca és analitzar la Intel·ligència Emocional dels adolescents
segons les variables gènere i edat (primer i segon cicle d’Educació Secundària
Obligatòria) al centre educatiu Sagrada Família Horta de Barcelona per valorar la
necessitat d’aplicar un programa d’Educació Física Emocional. L’estudi s’emmarca en
una investigació mixta on han participat 168 adolescents, 109 noies i 59 nois de 12 a 16
anys. Van respondre a l’instrument de l’escala d'intel·ligència emocional percebuda
(Trait Meta-Mood Scale-24, TMMS-24) i el test Educació Física i emocions per mesurar
la motivació per les classes d’Educació Física, analitzar les emocions que senten envers
els seus/seves companys/es i detectar les inquietuds que els genera l’educació
emocional. En els resultats obtinguts es veuen poques diferències en relació amb el
cicle d’estudis i al gènere, les dimensions d’intel·ligència emocional puntuen baix, sent
l’atenció emocional la millor puntuada, en relació amb la percepció emocional i en sentir
i expressar els sentiments i la claredat i la reparació emocional les pitjors puntuades,
amb mancances de comprensió i regulació. Els/les adolescents tenen una bona
predisposició per treballar les emocions i els beneficis dels estudis ja realitzats reclamen
una gran necessitat per treballar l’educació emocional, essent l’Educació Física un bon
àmbit per treballar-ho.
The purpose of this research is to analyze Emotional Intelligence of teenagers from the
school Sagrada Familia Horta according to two variables: age and gender (ESO first and
second degree), in order to evaluate the need of an Emotional Education Program
implementation in this school. The study is part of a mixed investigation including the
participation of 168 students (190 female and 59 male) in an age range from 12 to 16
years. These students answered to the received emotional intelligence measure tool
(Trait Meta-Mood Scale-24, TMMS-24) and to the physical education and emotions test,
both in order to measure their motivation in physical education classes, analyze their
emotions in relation to their classmates and to detect their concerns generated about
emotional education. The results obtained show just few differences when it comes to
the grade and gender: emotional intelligence dimensions score low, being emotional
attention the highest rated (regarding emotional perception and to feel and express feelings) and clarity and emotional repairing worst rated, with lack of understanding and
regulation. Teenagers show a good predisposition to work on their emotions, and the
benefits proved in several studies confirm the need of working on this emotional
education, being physical education a perfect environment to develop this work.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Director/a: Torres Cladera, Gemma
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
60 p.
Nota
Curs 2019-2020
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats