The effects of teaching style on foreign language anxiety: a case study
Author
Other authors
Publication date
2020-06Abstract
Learning and acquiring a foreign language has been getting more attention during the past years since it is seen as a necessity in people’s personal and professional lives. What most people do not acknowledge is that foreign language anxiety (FLA) might have an effect on learners acquiring a foreign language, making it really difficult for them to attain a proficiency level. Thus, this paper focused on FLA and how a blend of teaching styles could help diminish this one. This study collected data from a group of students from a public high school in Catalonia. Even though the results were not statistically significant, the findings of this study seem to indicate that the Facilitator/Expert/Personal Model cluster of teaching styles helps students reduce their FLA levels in the classroom.
L'aprenentatge i adquisició d'una llengua estrangera és cada vegada més popular, ja que és vist com una necessitat per la vida tant professional com personal de la gent. El que molta gent no sap, és que l'ansietat a l'hora d'aprendre una llengua estrangera afecta a l'aprenentatge d'aquesta, la qual cosa fa molt difícil que l'estudiant pugui adquirir un bon nivell de la llengua. Per tant, aquest assaig s’ha centrat en l'ansietat a l'hora d'aprendre una llengua estrangera i com una barreja d’estils d’impartir classe poden ajudar a reduir aquesta. Per dur a terme aquest estudi es van recollir dades d’un grup d’estudiants d’un institut públic de Catalunya. Tot i que els resultats no són estadísticament significatius, semblen demostrar que la barreja d’estils Facilitator/ Expert/Personal Model ajuda a reduir els nivells d’ansietat dels estudiants dins de l’aula.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Vallbona, Anna
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Ansietat
Pages
30 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats