La llengua primera a classe d'anglès: usos i percepcions de l'alumnat de formació professional
Author
Other authors
Publication date
2020-06Abstract
En aquesta recerca s’explora la validesa d’usar la llengua primera a classe d’anglès per potenciarne
l’aprenentatge, des de la percepció de l’alumnat de formació professional d’un institut públic de
Granollers. A través d’una investigació mixta amb grups de discussió i qüestionaris, s’evidencia
que l’ús de la llengua primera els resulta positiu i necessari com a eina facilitadora i de suport en
el procés d’adquisició de la llengua meta, sempre que sigui puntual. Sobretot per traduir, per
establir comparacions contrastives i per esclarir conceptes. També, es fa palès que l’alumnat
prefereix tenir docents d’anglès bilingües abans que nadius perquè així es reforça tant la
comprensió com la mútua entesa. I es manifesta que l’acceptació de la L1 a classe afavoreix un
clima d’aprenentatge més distès i relaxat en el qual l’enfocament comunicatiu predomina per sobre
del lingüístic, aconseguint que la dependència en L1 sigui progressivament menor. No obstant
això, l’alumnat es mostra crític amb la flexibilitat del professorat en l’ús de l’anglès a l’aula i amb
el volum total d’hores que es dediquen a aquesta assignatura, ambdós factors condicionants en
la freqüència d’ús de la L1 i en l’aprenentatge de la llengua anglesa.
This paper explores the role of own-language in English as a Foreign Language and its validity
from the view of vocational training learners in a secondary school of Granollers. Using mixed
methods with focus group centered on their beliefs and a survey of the extent to which, how, and
why students use the L1, the findings offer clear evidence of widespread own-language use. It
results in a useful and convenient tool that enhances the performance if it is used properly and
occasionally. Especially, in cross-linguistic grammatical comparisons, for translation and
vocabulary learning, and giving complex procedural instructions. Also, it is revealed that learners
prefer a bilingual teacher rather than a native one because it helps the mutual understanding,
relaxes the climate, alleviates frustration and helps to aid the motivation. In contrast, the findings
also suggest that learners could use more English language if teachers were more demanding and
if the educational system promoted more teaching hours.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Tresserras Casals, Eva
Language
Catalan
Keywords
Pràctiques pedagògiques -- Formació professional
Anglès en l'ensenyament
Pages
53 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca