L’evolució de les aules d’acollida a Catalunya: anàlisi dels canvis produïts durant els quinze anys d’existència pel que fa als recursos, al professorat i a l’avaluació
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2020-06Resum
El present treball té com a objectiu principal observar els canvis metodològics, administratius,
econòmics, formatius, etc., que s’han desenvolupat en els quinze anys d’existència de les aules
d’acollida a Catalunya. La metodologia emprada per descobrir, analitzar i plasmar aquestes
alteracions és qualitativa i es basa en entrevistes a docents, assessors LIC i exalumnes d’aules
d’acollida de diferents punts de Catalunya. Aquest recull d’informació es completa amb entrevistes
a dues persones responsables del Servei de Suports i Recursos Lingüístics del Departament
d’Educació. Com a resultat del treball queda palès que els canvis produïts en aquest període són
la disminució de recursos destinats a les aules d’acollida, per exemple, una menor edició de nous
materials, la programació de menys jornades de formació i la reducció de dotacions de personal,
tant pel que fa a tutors d’aula d’acollida com a assessors LIC. La projecció de futur que es proposa
és mantenir viu el recurs i reprendre la implicació de l’inici del projecte, per part del Departament
d’Educació1 i, també, del govern. Només amb la responsabilitat conjunta s’aconseguirà una
integració, cohesió i inclusió real d’aquest alumnat a les aules i a la societat.
The main goal of this work is to observe methodological, administrative, economic and formative
changes that took part during the fifteen years in which the «foster classroom» has existed in
Catalonia. The methodology to discover, analyse and reflect these alterations is qualitative and is
based on interviews with teachers, LIC assessors and ex students in «foster classroom» from
different parts of Catalonia. This information is complemented with an interview to two people
working at «Servei de Suports i Recursos Lingüístics» of the Education Department. As a result it
is demonstrated that the changes produced nowadays are the decrease of resources posted to
«foster classroom», for example, a less edition of new materials, less formative conferences and
courses and the reduction of personal staff, both teachers and LIC assessors. The proposition for
the future is to keep this resource alive and resume the implication of the beginning of the project
that had the Education Department and, also, the government. Only with whole responsibility it will
be possible to get a real integration, cohesion and inclusion of the children into the classrooms and
society.
Tipus de document
Treball fi de màster
Llengua
Català
Paraules clau
Aules d'acollida -- Catalunya
Emigració i immigració
Pàgines
39 p.
Nota
Curs 2019-2020
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca