Diferències entre alumnes actius i inactius de 1r d'ESO respecte a l'IMC, hores de son, sedentarisme i ingesta d'aliments de Navarcles i Igualada
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2020-06-03Resumen
Introducció. En els centres educatius de secundària existeix un manca
d’informació sobre els estils de vida i figuren un nombre elevat d’alumnes
inactius a primer d’ESO. Per aquesta raó caldria identificar el grau dels estils
de vida de les escoles d’Igualada i Navarcles, més concretament de primer
d’ESO. I com implementar-ho a les escoles per millorar hàbits saludables.
Objectius. Aquest estudi pretén conèixer les diferències entre adolescents
de 1r d’ESO físicament actius i inactius pel que fa a IMC, hores de son,
temps assegut davant de pantalla, percepció de salut i freqüència
d’aliments hipercalòrics i consum de verdures i fruites. Metodologia. Estudi
observacional de tipus descriptiu transversal, utilitzant una metodologia
quantitativa mitjançant l’ús d’una enquesta de 79 alumnes de l’institut de
Navarcles i Igualada d’entre 12 i 13 anys per conèixer l’activitat física
realitzada (PAQ-A), les hores de son (ESCA), hores davant de la pantalla
(HELENA), freqüència d’aliments hipercalòrics (ESCA), fruita i verdura
(ESCA) i la serva percepció de salut (ESCA). Resultats. Un 95% de la
mostra és físicament inactiva. En comparació els físicament actius dormen
7,75 hores entre setmana i 10,75 hores al cap de setmana i els inactius en
dormen 7,71 hores i 8,53 hores. Pel que fa a els minuts davant de la
pantalla els actius hi passen menys minuts. L’IMC, és elevat en tots els
casos. La percepció de salut és millor en els actius en comparació amb els
inactius i en la freqüència d’aliments hipercalòrics, es troba entre 2 i 2,50
racions/dia en alumnes actius i fins a 3 racions/dia els inactius. En cas
contrari passa en la ingesta de fruita i verdura on els actius consumeixen
gairebé 2 racions/dia i els inactius poc més d’1 ració/dia. Conclusions.
Identificar els patrons d’activitat física dels alumnes de 1r d’ESO de les
escoles, ajudarien a poder planificar accions individualitzades de millora dels
estils de vida i millorar la salut dels alumnes de les escoles.
Introduction: In the Secondary High Schools exist a lack of information
according to lifestyles and there is a high number of students who are yet
inactive at first grade of ESO. This is the reason why we ought to identify
the level of the students’ lifestyles in some schools in Igualada and
Navarcles, more specifically first graders of ESO, and how to implement
healthier lifestyles to these schools. Objectives. This study’s aim is to try
to get to know the differences between teenagers from first grade of ESO
who are physically active to those who are not very active, according to
their IMC, hours of sleep, time sitting in front of a screen, their own health
perception, frequency of hypercaloric product ingest and fruit and
vegetables consumption. Metodology. Observational study of transversal
descriptive type, using a quantitative methodology through surveys to 79
students in Navarcles and Igualada aged 12 and 13 years old in order to
acknowledge the physical activity practiced (PAQ-A), hours of sleep (ESCA),
time spent in front of a screen (HELENA), frequency of hypercaloric product
ingest (ESCA), fruit and vegetables consumption (ESCA), and their own
health perception (ESCA). Results. A 95% of our samples are physically
inactive. Those who are physically active sleep an average of 7,75 hours
during weekdays and 10,75 during the weekend, otherwise those who are
less active sleep between 7,71 and 8,53 hours. According to the minutes in
front of the screen, those who are active get to spend less minutes in
comparison to those who are less active. The IMC is high in all cases. Their
own health perception is better to the active ones compared to the less
active ones, and the frequency of hypercaloric product ingest is between 2
to 2,50 portions a day for active students and up to 3 portions a day for the
less active students. The opposite happens when talking about the fruit and
vegetable ingest, where those who are active eat at least 2 portions a day
compared to the inactive who eat 1 or less portions a day. Conclusions.
Identify the frequency first graders of ESO physical activity at high schools,
it would help to be able to plan some individualized action and take action
for their lifestyle and health improvement of the students in schools.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Director/a: Puig, Anna M.
Lengua
Catalán
Palabras clave
Sedentarisme
Joves -- Actituds
Hàbits sanitaris en els adolescents
Páginas
80 p.
Nota
Curs 2019-2020
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats