Immersion resources and activities in English for young learners on a CLIL proposal
Author
Other authors
Publication date
2021-05Abstract
Over the past few years, CLIL (Content and Language Integrated Learning)
methodology has been implemented in Primary Education, this project intends to
explore the teaching and learning of foreign languages within this context. CLIL
promotes both language acquisition and subject content so that materials are meant to
support students and teachers, and not to restrict them.
This study is based on the immersion resources and activities used on a CLIL
proposal. It presents detailed information on the methodology and its characteristics.
Moreover, the study analyses two questionnaires one addressed to teachers who teach
English through the CLIL methodology and the other one is to students who learn
through CLIL lessons. The research covers the following main aspects: strategies and
materials used, advantages of CLIL, the role of the teacher, and children’s perception.
En els últims anys, la metodologia CLIL ha estat implementada a l’educació primària,
aquest projecte vol explorar l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües estrangeres
dins aquest context. La metodologia CLIL promou tant l’adquisició d’una llengua com el
contingut d’una assignatura, amb la qual cosa, els materials han d’estar dissenyats per
donar suport als estudiants i als Mestres, però no limitar-los.
Aquest estudi està besat en els recursos i activitats immersives utilitzades a la
proposta CLIL. Aquest presenta una informació detallada sobre la metodologia i les
seves característiques. A més, l’estudi analitza dos qüestionaris, un adreçat als
Mestres que ensenyen anglès a través de la metodologia CLIL i l’altre va adreçat als
estudiants que aprenent a través de les lliçons CLIL. La investigació toca aquests
aspectes més importants: estratègies i materials utilitzats, els avantatges del CLIL, el
rol dels Mestres, i la percepció dels alumnes.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Anglès -- Ensenyament
Mestres -- Actituds
Pages
53 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca