La concepció dels i les metres d'Educació Primària sobre la inclusió d'infants amb discapacitat visual
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2021-05-14Resumen
La investigació analitza quina és la concepció dels i les mestres d’Educació Primària en relació amb el grau d’inclusió d’infants amb discapacitat visual a les aules, en escoles d’Educació Infantil i Primària de la zona del Berguedà i el Bages. Les dades s’han recollit a partir d’una enquesta que dinou mestres de totes les especialitats han contestat de manera anònima. Aquesta s’ha elaborat seguint l’Índex per a la Inclusió de Booth i Ainscow (2006), fent referència a la presència, participació i progrés de l’alumnat. Els resultats s’han extret a partir d’una aproximació qualitativa i mostren que els i les mestres creuen que hi ha algunes barreres per a l’aprenentatge que cal tenir presents, sobretot derivades de la falta de formació, materials i recursos, però que podrien donar una resposta adequada.
This investigation analyses the conception about Elementary Education teachers in relation to the inclusion of children with visual disability inside the class, in Childhood and Elementary schools situated in Bages and Berguedà. The data has been gathered in a survey that nineteen teachers have answered anonymously. This has been done using the Index for Inclusion, written by Booth and Ainscow (2006), regarding the presence, the participation and the progress of the children. The results are based in a qualitative approach and show that teachers believe there are obstacles in learning that must be considered, especially related with the lack of education, materials and resources, but they think that they could give an appropriate response.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació inclusiva
Infants discapacitats sensorials
Mestres -- Actituds
Páginas
185 p.
Nota
Curs 2020-2021
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats