Ecologia emocional com a prevenció de l'assetjament escolar: un projecte pels infants de primer de l'Escola Pia d'Olot
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2021-05-14Resumen
L’assetjament escolar és un conflicte que avui en dia encara és present a molts centres educatius catalans. Les solucions d’aquest són molt variades, però a grans trets, en podem trobar de dos tipus: les solucions a curt termini, per acabar amb el conflicte i les solucions a llarg termini, centrades en la prevenció d’aquest. Respecte d’aquestes últimes, una manera de prevenir l’assetjament escolar és el treball de la intel·ligència emocional, més coneguda amb el terme educació emocional. No obstant això, fa pocs anys, ha sorgit una nova manera de treballar la intel·ligència emocional, l’ecologia emocional, la qual pretén que les persones millorin la manera de relacionar-se amb elles mateixes per millorar les relacions interpersonals i les relacions amb l’entorn. En aquest treball, es proposa una manera de treballar algunes de les competències de la intel·ligència emocional, altrament anomenades competències emocionals, a partir de l’ecologia emocional amb un grup-classe de primer de primària per prevenir l’assetjament escolar.
Bullying is one of the conflicts that nowadays still happen in the schools. The solutions of this type of conflict are assorted, but in general we can find two kinds: the short-term solutions, that end with the conflict and the long-term solutions, that prevent bullying. One of this last kind of solutions is to deal with emotional intelligence, known as emotional education. However, a few years ago, appeared a new way to deal with emotional intelligence, that is the emotional ecology. This last one aims at improving the way people interact with themselves, to improve the relationship with other people and the relationship with the environment. In this paper, a new way to deal with some emotional intelligence abilities, known as emotional abilities, through emotional ecology is proposed to a 1st primary class to prevent bullying.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació emocional -- Educació primària
Assetjament escolar
Páginas
104 p.
Nota
Curs 2020-2021
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats