Conductas de liderazgo y cohesión de equipo en jugadores y entrenadores profesionales de balonmano
Author
Other authors
Publication date
2021-06-10Abstract
El lideratge esportiu i la cohesió d’equip es posicionen com a factors facilitadors i influents en la gestió de les variables psicosocials, les quals, poden ajudar en la millora de l’optimització de factors tècnics, tàctics, condicionals, estratègics o metodològics, en la cerca de la millora del jugador/a i de l’equip.
L’objectiu l’aquesta tesi és profunditzar en el coneixement teòric-pràctic del lideratge esportiu i la cohesió d’equip mitjançant l’anàlisi de les possibles diferències en les autopercepcions de les conductes de lideratge (preferida, percebuda, i actual) en jugadors i entrenadors professionals d’handbol i les possibles relacions amb la cohesió d’equip. Els resultats mostren poques modificacions en les autopercepcions de les conductes dels entrenadors. Si compleixen amb els expectatives de classificació augmenta feedback + i si no disminueix la conducta democràtica. S’evidencien diferències entre les conductes preferides i percebudes (pre-post) en la majoria de conductes estudiades en els jugadors. Finalment es manifesta l’associació entre la cohesió cap a la tasca i les conductes percebudes.
El liderazgo deportivo y la cohesión de equipo se posicionan cómo factores facilitadores e influyentes en la gestión de las variables psicosociales, las cuales, pueden ayudar en la mejora de la optimización de factores técnicos, tácticos, condicionales, estratégicos o metodológicos, en la búsqueda del buen devenir del jugador/a y del equipo.
El objetivo de esta tesis es indagar en el conocimiento teórico-práctico del liderazgo deportivo y la cohesión de equipo mediante el análisis de las posibles diferencias en las autopercepciones de las conductas de liderazgo (preferida, requerida y actual) en jugadores y entrenadores profesionales de balonmano y las posibles relaciones con la cohesión de equipo. Los resultados muestran pocas modificaciones en las autopercepciones de las conductas de los entrenadores. Éstos, si cumplen con las expectativas de clasificación aumenta la autopercepción de feedback positivo y si no, disminuye la conducta democrática. Se observan diferencias entre las conductas preferidas y percibidas (pre-post) en la mayoría de conductas estudiadas en los jugadores. Finalmente se manifiesta la asociación entre la cohesión hacia la tarea y las conductas percibidas.
Document Type
Thesis
Language
Spanish
Keywords
Lideratge
Cohesió
Autoconcepte
Satisfacció
Pages
102 p.
Note
Programa de Doctorat: Innovació i Intervenció Educatives
"Tesi per compendi d'articles"
This item appears in the following Collection(s)
- Tesis doctorals [286]
Rights
Tots els drets reservats