La filosofia 3/18: l'art d'ensenyar a pensar
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2021-05-14Resum
En la societat actual es necessiten fomentar el pensament crític, creatiu i curós per formar persones amb capacitat reflexiva i capaces de conviure en societat.
Aquest treball de Final de Grau planteja descobrir un projecte educatiu que té com a objectiu ajudar a pensar, reflexionar i desenvolupar diferents habilitats de pensament a infants amb les edats compreses entre els 3 i els 18 anys. Aquest projecte neix sota el títol Filosofia 3/18, Philosophy of Children amb anglès, amb el seu autor i creador referent, Matthew Lipamn. La base principal de la metodologia de la Filosofia 3/18, és la reflexió i les preguntes que generen els infants mitjançant un tema propici, interessant i motivador per a ells i elles.
En el present treball, s’ha investigat les teories dels diferents autors, com també la realització de quatre entrevistes. Primerament amb la directora actual Glòria Arbonès del GrupIREF, una associació que promou i tradueix el projecte de Filosofia 3/18 a Catalunya. Una segona entrevista amb Carla Carreres, professora del màster de Filosofia 3/18 de la Universitat de Girona. I les dues darreres entrevistes a dues mestres d’escoles que porten a terme aquest projecte educatiu. També, es va portar a terme una intervenció de tres sessions de Filosofia 3/18 a l’Institut Escola Josep Maria Xandri de Sant Pere de Torelló.
Finalment, s’ha portat a terme un recull i una anàlisi de la informació obtinguda i les conclusions, les quals ajuden a resumir la importància i els avantatges que suposa aquest projecte pel desenvolupament cognitiu, maduratiu i personal dels infants i joves.
In today's society we need to encourage critical, creative and curious thinking in order to foster reflective capacity and the ability of living together in society.
This Final Degree project aims to discover an educational project whose objective is to help children between the ages of 3 and 18 to think, reflect and develop different thinking skills. This project was born under the title Philosophy 3/18, with its author and creator, Matthew Lipamn. The main methodology on which Philosophy 3/18 is based is the reflection and questions generated by the children through an appropriate, interesting and motivating topic from them.
In the present work, the theories of the different authors have been investigated, as well as the carrying out of four interviews. Firstly, with the current director Glòria Arbonès of GrupIREF, an association that promotes and translates the project of Philosophy 3/18 in Catalonia. A second interview with Carla Carreres, professor of the Master's degree in Philosophy 3/18 at the University of Girona. And the last two interviews with two teachers from school that carry out this educational project. Following my case study, it was carried out an intervention in an external context of the related methodology, three sessions of Philosophy 3/18 were held at the Josep Maria Xandri school in Sant Pere de Torelló.
Finally, an analysis of the information obtained was carried out and conclusions were drawn, which help to summarize the importance and the advantages of this project for the cognitive, maturity and personal development of children and young people.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Filosofia -- Educació infantil
Pràctiques pedagògiques
Pensament crític
Pàgines
128 p.
Nota
Curs 2020-2021
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca