Com l'aprenentatge cooperatiu contribueix a incloure a l'aula ordinària a alumnes amb dificultats d'aprenentatge
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2021-05-10Resum
L’estudi pretén descriure i explicar la incidència de l’aprenentatge cooperatiu a les aules, així com identificar d’altres actuacions que afavoreixen els processos d’inclusió de l’alumnat. La present investigació segueix un paradigma interpretatiu a partir d’una aproximació qualitativa. Per a l’aproximació a l’objecte d’estudi, es porta a terme un estudi de casos múltiples en dos centres d’educació secundària obligatòria. Els resultats han permès definir que no podem obviar altres actuacions que també afavoreixen la inclusió, a banda de l’aprenentatge cooperatiu. Tot i això, s’identifica que no tot l’alumnat es troba inclòs a les aules ordinàries. En aquest sentit, s’arriba a la conclusió de desenvolupar processos de millora en la implementació de dissenys de pràctiques educatives, acords a una visió inclusiva de l’educació escolar, tot afavorint els aprenentatges significatius i la socialització de l’alumnat.
The purpose of this study is to analyse the incidence of cooperative learning in schools as well as identify other actions that boost the inclusion of all the students. The methodology follows an interpretative paradigm based on a qualitative analysis done through a multiple-case study in two different secondary schools. The results have demonstrated that there are other interventions that influence inclusion besides the cooperative learning. This study proves that not all the students are included in ordinary classrooms. In this sense, we can reach the conclusion that it is necessary to carry out different improvements in the designs of educational practices which allow the achievement of a significative learning and the socialisation of the student body.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Educació inclusiva
Atenció a la diversitat
Aprenentatge -- Treball en equip
Pàgines
72
Nota
Curs 2020-2021
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Psicologia [196]
Drets
Tots els drets reservats