L'estudi sobre el reforç terapèutic en infants amb discapacitat intel·lectual i trastorn de l'espectre autista en realitzar un programa d'intervenció assistida amb cans
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2021-05-14Resum
L’actual recerca consisteix en
analitzar si la Intervenció Assistida amb
Cans millora aspectes de la qualitat de
vida en infants que presenten Trastorn de
l’Espectre Autista i Discapacitat
intel·lectual juntament amb Trastorn
Afectiu del Vincle.
Es pretén conèixer a través de l’ús del
mètode qualitatiu si es produeix una
millora fonamentalment en l’atenció i la
gestió emocional.
A través d’un estudi longitudinal de tres
mesos d’observació i de registre de les
sessions, s’analitzen els ítems proposats.
Complementàriament, es realitzen
entrevistes a les referents del Centre
d’Educació Especial dels dos infants en
qüestió i a l’expert en Teràpies
Assistides en Cans (Girona).
Els resultats d’aquest estudi exposen que
a través de la motivació, s’assoleix una
millora en l’atenció, la regulació
emocional, promovent així la sociabilitat
i facilitat la creació de vincle.
Disminueixen les conductes
desadaptatives i es potencien les
emocions positives. Es concep a la
persona des de la vessant holística del ser.
This research analyses
whether Assisted Interventions with
Dogs improve aspects of quality of life in
children with Autism Spectrum Disorder
and Intellectual Disability along with
Attachment Disorder. Through the use of
the qualitative method, the aim is to
understand if there is an improvement,
mainly in attention and emotional
management.
Over a three-month period consisting of
observations and recordings of the
sessions, the proposed items were
analyzed. In addition, several interviews
were conducted with the professionals of
the Special Education Center and the
expert in Assisted Therapies in Dogs
(Girona) who were responsible for the
children.
The results of this study show that
through motivation, an improvement in
attention and emotional regulation is
achieved, thus promoting sociability and
facilitating the creation of bonds. Nonadaptive
behaviors decrease, and positive
emotions are enhanced. A holistic
approach is taken when conceiving the
human being.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Gossos -- Ús terapèutic
Infants autistes
Infants discapacitats mentals
Pàgines
145
Nota
Curs 2020-2021
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Psicologia [196]
Drets
Tots els drets reservats