Correlació entre la intel·ligència emocional i l'autoconcepte en estudiants de batxillerat d'un institut del Vallès Oriental
Author
Other authors
Publication date
2021-05-14Abstract
Durant l’adolescència s’experimenten una sèrie de canvis psicosocials i cognitius
que influencien en la seva construcció de la identitat; i la intel·ligència emocional
i l’autoconcepte són dos aspectes clau per aquesta construcció. L’objectiu
d’aquest estudi és determinar si hi a correlació entre la intel·ligència emocional i
l’autoconcepte en adolescents estudiants de primer de batxillerat. També es
pretén mostrar si hi ha diferències significatives pel que fa al gènere i a les
diferents modalitats de batxillerat. La mostra va estar formada per un total de 119
participants estudiants de batxillerat d’un institut del Vallès Oriental. En general,
les noies van mostrar nivells lleugerament més baixos que els nois en
intel·ligència emocional i autoconcepte, tot i que aquestes diferències no van ser
significatives. Es va trobar una correlació positiva i significativa entre
l’autoconcepte i la intel·ligència emocional de 0,73. Aquesta correlació també va
ser lleugerament més alta en els nois, i en el batxillerat científic.
During adolescence, series of psychosocial and cognitive changes are
experienced which influence the construction of identity; and emotional
intelligence and self-concept are two of the key aspects of this construction. The
aim of this study is to determine whether there is a correlation between emotional
intelligence and self-concept in adolescents from the first year of Baccalaureate.
It is also intended to show whether there are significant differences in terms of
gender and the different modalities of Baccalaureate. The sample was made up
of a total of 119 Baccalaureate students from a high school in the Vallès Oriental
(Catalonia, Spain). Overall, the girls showed slightly lower levels than boys in
emotional intelligence and self-concept, although these differences were not
significant. A positive and significant correlation of 0,73 was found between selfconcept
and emotional intelligence. This correlation was also slightly higher in
boys, and in science-technological baccalaureate.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Intel·ligència emocional
Autoconcepte en l'adolescència
Batxillerat
Pages
47
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Tots els drets reservats