Valoració de la possible implementació d’una unitat didàctica d’hoquei patins a alguns instituts d’Osona
Author
Other authors
Publication date
2021-05-13Abstract
Aquest Treball Final de Grau (TFG) planteja la valoració d’una possible implementació
d’una unitat didàctica (UD) per aprendre l’hoquei patins a les classes d’Educació Física
(EF) en alguns instituts de la comarca d’Osona.
L’objectiu principal del treball és valorar els avantatges i/o limitacions que poden sorgir
en la possible aplicació d’una unitat didàctica d’hoquei patins en alguns instituts d’aquest
territori. Per aquest motiu, s’ha implementat una unitat d’hoquei patins a un centre públic
de secundària de la comarca i s’ha demanat l’opinió a quatre professors/es d’instituts
públics de les poblacions on aquest esport es juga a la màxima categoria. Per tal de
realitzar la recerca i l’anàlisi, s’ha utilitzat una metodologia qualitativa agafant com a
instruments de recollida de dades el diari i l’entrevista.
En l’anàlisi dels resultats que es fa i contrastant amb els diferents referents teòrics
treballats, es pot observar que en el cas de treballar l’hoquei patins a les classes
d’Educació Física els aspectes positius en relació amb l’aprenentatge de l’alumnat són
majors que els negatius, i que les principals limitacions que fan que no es practiqui als
instituts és degut a la dificultat d’obtenció del material específic i a la falta de formació
del professorat.
This Final Degree Project (TFG) raises the assessment of a possible implementation of
a didactic unit to learn rink hockey in Physical Education classes in some high school in
the Osona region.
The main objective of the work is to assess the advantages and / or limitations that may
arise in the possible application of a teaching unit of roller hockey in some high school
in this territory. For this reason, a rink hockey unit has been implemented in a public
secondary school in the region and the opinion of four teachers from public high schools
in the towns where this sport is played in the highest category. In order to carry out the
research and analysis, a qualitative methodology was used, using the newspaper and
the interview as data collection tools.
In the analysis of the results that is done and contrasting with the different theoretical
references worked, it can be observed that in the case of working rink hockey in the
Physical Education classes the positive aspects in relation to the learning of the students
are greater than the negatives, and that the main limitations that make it not practiced in
high schools is due to the difficulty of obtaining specific material and the lack of teacher
training.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Hoquei sobre patins
Educació física -- Educació secundària obligatòria
Pages
78 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats