Estudi de les creences de docents i famílies sobre la relació entre ells i quin és l’estat actual d’aquesta.
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2021-05-31Resumen
Com a futurs docents hem de tenir molt present la relació que s’estableix entre professorat
i família als centres educatius de secundària i també conèixer com hauria de ser aquesta,
ja que la seva necessitat i importància en el procés d’ensenyament - aprenentatge de
l’alumnat fa que des de la docència se l’hi hagi de donar una atenció primordial. Per aquest motiu, el present estudi té els objectius de conèixer les creences que tenen,
tant docents com famílies, sobre com creuen que ha de ser aquesta relació i com és a
l’actualitat la relació que s’estableix entre ells en els centres de secundària. Per fer-ho, s’ha
realitzat un estudi d’aproximació mixta que ha permès analitzar les diferents dimensions
dins de la pròpia relació per veure els punts forts i febles de com és aquesta actualment en
dos casos estudiats. La mostra de l’estudi ha estat 22 docents i 113 famílies de dos
centres de secundària, un de públic i un de concertat, d’una població d’Osona. Els resultats
mostren que si bé les creences entre els dos agents són força semblants, és en el moment
en què es comparen amb la realitat que viuen a l’actualitat, quan apareixen forces
discrepàncies.
As future teachers, we must be very aware of the relationship established between
teachers and families in secondary schools as well as how this relationship should be like, since its necessity and importance in the pupils' teaching-learning process make it crucial
teachers give it a special attention. For this reason, the present study aims at discovering the beliefs that both teachers and
families have about how the aforementioned relationship should be and how it looks like in
nowadays. To do it, a mixed-approach study has been carried out, which has allowed the
analysis of the different dimensions in such relationship so as to see its strengths and
weaknessess in the two studied cases. The sample consisted of 22 teachers and 113
families from two secondary schools, one public and one state-subsidised, in a town in
Osona. The results show that although the beliefs of the two agents are very similar, it is
when they are compared with the reality they live in today that strong discrepancies show
up.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Director/a: Verónica Jiménez
Lengua
Catalán
Palabras clave
Docència
Família
Implicació
Relació
Família i escola
Comunicació
Confiança
Páginas
63 p.
Nota
Curs 2020-2021
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca