Anàlisi dels efectes sobre l’alumnat d’una experiència gamificada envers la metodologia tradicional
Author
Other authors
Publication date
2021-06-04Abstract
En aquest treball es porta a terme un estudi comparatiu entre els efectes que provoca
l’aplicació d’una model innovador, envers els efectes provocats per una metodologia
tradicional. L’objectiu és comprovar els efectes que provoca la gamificació sobre la
millora de la motivació, la cohesió de grup i les emocions en l’alumnat de 3er d’ESO d’un
institut de secundària. La mostra amb la qual es portarà a terme aquest estudi és de 87
subjectes. Es parteix de les hipòtesis que la gamificació provocarà més beneficis i/o
aspectes positius que l’aplicació d’una metodologia tradicional, i que aquests efectes
positius sobre les variables motivacionals, socials i emocionals seran més significatius
en els grups experimental (gamificat) que en els grup control (no gamificat). Per poder
comprovar aquestes hipòtesis, s’han utilitzat una sèrie d’instruments (PLOC,
sociograma, GES i qüestionari ad-hoc) per poder realitzar un anàlisi estadístic sobre els
resultats obtinguts de cadascuna de les variables, i poder-los comparar posteriorment.
Aquest estudi conclou en que la gamificació produeix més beneficis i/o efectes positius
en les variables relacionades amb la motivació, la cohesió de grup i les emocions, amb
una incidència més significativa en els grups amb els que s’aplica la gamificació (grup
experimental) envers els grups amb els que no s’aplica (grup control).
In this work, a comparative study is carried out between the effects caused by the
application of an innovative model, and the effects caused by a traditional methodology.
The aim is to check the effects of gamification on improving motivation, group cohesion
and emotions in 3rd year ESO students in a high school. The sample with which this
study will be carried out is 87 subjects. It is assumed that gamification will cause more
benefits and / or positive aspects than the application of a traditional methodology, and
that these positive effects on motivational, social, and emotional variables will be more
significant in the experimental (gamified) groups than in the control group (not gamified).
In order to test these hypotheses, a series of instruments (PLOC, sociogram, GES and
ad-hoc questionnaire) were used to perform a statistical analysis on the results obtained
for each of these variables, and to be able to compare them later. This study concludes
that gamification produces more benefits and / or positive effects on variables related to
motivation, group cohesion, and emotions, with a more significant incidence in the
groups with which gamification is applied (experimental group) to groups with which it
does not apply (control group).
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Gonzalo Flores
Language
Catalan
Keywords
Gamificació
Educació física
Pedagogia
Aprenentatge cooperatiu
Motivació
Cohesió de grup
Emocions
Pages
117 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca