Motivation analysis of 4th ESO students in the English classroom: A Case Study
Author
Other authors
Publication date
2021-06Abstract
Recent research on motivation emphasizes the importance of motivational strategies in
the English classroom as a major contributing factor to students’ motivation.
Consequently, the present study reports the effectiveness that motivation strategies have
on students using Dörnyei’s L2 Motivational Self System (2009) and motivational
strategies proposal (2001) as the main theoretical framework. The purpose of this research
is to find a relationship among the students’ motivation types, their beliefs of the factors
that motivate them the most, their future L2 self-vision (Dörnyei, 2009), and their
response to the motivational strategies. Two rounds of interviews and a classroom
observation are carried out to collect mostly qualitative data from 9 fourth-grade English
students at a high school in Osona. The results of the study reveal a correlation among
the variables studied and the motivation strategies implemented during the Practicum
period of the trainee teacher and confirm that motivational strategies have a positive
reception and effect among students.
Els estudis més recents sobre motivació han destacat la importància de les estratègies de
motivació a l’aula d’anglès qualificant-les com un dels factors que més contribueixen en
la motivació de l’alumnat. Per consegüent, aquest estudi exposa l’efectivitat de les
estratègies de motivació a l’aula tot utilitzant la teoria del Sistema Motivacional del Jo de
Dörnyei (2009) i les seves estratègies de motivació (2001) com a marc teòric. L’objectiu
d’aquest treball és conèixer la relació entre el tipus de motivació dels estudiants, les seves
creences sobre la motivació, la seva «visió futura del Jo utilitzant l’L2» (Dörnyei, 2005,
2009), i la seva resposta a les estratègies de motivació. Els participants de l’estudi són 9
alumnes de 4t d’ESO d’un institut d’Osona, als quals s’ha administrat dues rondes
d’entrevista i se’ls fa una observació a l’aula. Els resultats de l’estudi revelen una
correlació entre les variables estudiades i les estratègies de motivació utilitzades durant
el Pràcticum de la professora de pràctiques i confirmen que les estratègies de motivació
tenen una recepció i efecte positius entre els estudiants.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Núria Medina Casanovas
Language
English
Keywords
Motivació
Estratègies de motivació
Autoconcepte
Sistema Motivacional del Jo
Pages
31 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca